10 kõige populaasremat retsepti selles blogis

Popimad postitused: 1. Kuidas teha ise kohupiima Ma ei saa sulle kirja panna eesti toidu retsepte, kui sul pole kohupiima. Seega, teem...

teisipäev, 31. oktoober 2017

Moonika kook


Moonika kook
Selle koogiga on seotud selline lugu.

Kui ma olin pisike, siis oli mul väga närb isu. Ainus võimalus mind toita, oli kasta iga lusikatäis paksu Salvesti õunakastme alla peitu. Siis ma sõin.
Nüüd olen ma õppinud sööma ilma õunakastmeta:)
Õun ei ole just mu lemmikpuuvili. Ma küll söön seda, aga ta on pingereas üsna taga.
Ja siis, kui ma vahel väga harva satun maitsma õunamoosi.
Siis ma alati üllatun... saan aru, et see on endiselt NII hea. See pole üldse õun.

Seitsmekümnendatel külas käies ja pidudel pakkus üks ema kolleeg " Ämma kooki". Ma olin tollal koolieelik. See kolleeg kolis ära ja hiljem kolisime ka meie ja nii see jäi. Mul pole aimugi, millest see kook koosnes ja kas ta ka tegelikult oli nii hea, kui ma mäletan.
Kui mu blogi juhtub lugema keegi, kes pärit Põlvast- Otepäält ja kellele tuleb see kook tuttav ette, siis andke teada.

Novot. Ja ükspäev oli mu kolleegil Moonikal sünnipäev. Ta oli teinud ülilihtsa koogi. Maitsesin seda, ja... mul on väga selline tunne, et see mu lapsepõlve lemmikkkook... oligi midagi õunamoosiga, või vähemalt väga sarnane.



Koogi põhjaks ja kihtideks võid küpsetada tavalise biskviidi. Retsepti vaata siit.
Või.
Kasutada tavalisi näiteks Lady Fingers või muid biskviitküpsiseid.
Moonika kook

Õunamoos:
koori umbes liiter õunu, puhasta südamikest ja lõika neljaks-kuueks. Pane sobivasse nõusse. Ning kuumuta mikrolaineahjus ca 5 minutit.

NB! õun iseenesest ei lagune, testimiseks pead võtma välja ja katsuma, kui pehme on.
Ettevaatust, kuum! See, kaua aega kulub, sõltub õunasordist.

Kui sa mikrolaine ahju ei armasta või sul pole seda, tee sedasama pliidil, põhja pane õige pisut vett.

Mina moosi sisse suhkrut ei pane, kuna ülejäänud komponendid on niigi liiga magusad.

Moonika kook
Kreem
Ühest ahjuplaadist biskviidist saad sa umbes  4 kihilise koogi .
Sinna kulub ca 1 kg kreemi

sega omavahel 200 g suhkrut, 4 sl jahu ja 6 munakollast.
Lisa segule 4 dl vahukoort ja 2 dl piima.
Kuumuta segu paksenemiseni


Ja siis asu meisterdama.
Pane kihiti sai moos, kreem, sai ja seni kuni jagub. Kaunista. Lase üleöö seista. Kui on kiire, siis immuta kihte õunamahlaga.

Ja palju palju õnne minu kallile lapsele! :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Ma olen väga tänulik konstruktiivse kriitika ning kasulike õpetussõnade eest!