10 kõige populaasremat retsepti selles blogis

Popimad postitused: 1. Kuidas teha ise kohupiima Ma ei saa sulle kirja panna eesti toidu retsepte, kui sul pole kohupiima. Seega, teem...

laupäev, 14. oktoober 2017

Kõrvitsa- suitsujuustupüreesupp


 Püreesupid on ilmselt üks lihtsamaid ja kiiremaid õhtusööke ning see, mida ja kui palju sinna sisse panna, on puhas looming.

see kogus on 2- 3 inimesele, aega kulub u 20 min

ca 250 g kõrvitsat,
2 kartulit
1 küüslauguküüs
1 priske porgand
ca 100 g suitsujuustu
soola, pipart, tüümiani, muskaatpähklit

serveerimiseks kõrvitsaseemneid, peekonit
1 spl võid

Haki kõik köögiviljad kuubikuteks. Ära küüslauku väga peenikeseks lõika, pigem las jääb terveks, või lõika maksimaalselt pooleks.

Nipp 1.
Koori sibul ära. Aga kui sa üldse ei viitsi, siis ülejäänud köögiviljad võid jätta koorimata. Pese hoolikalt, lõika ära kõvad otsad, katkised kohad. Pehme kõrvits õngitse koore seest välja.

Nipp 2.
Maitsvama ja vitamiinirikkama tulemuse saad, kui ei keeda, vaid rösti köögiviljad ahjus pehmeks. Aega kulub vähemalt  20 min, sõltuvalt sellest, kui suured tükid jätsid. Pehmed tükid lase saumikseriga pudiks ja vedelda .
  1. Pane vesi keema
  2. Sulata poti põhjas või
  3. Lisa küüslauk ning porgand, kuumuta läbi.
  4. Kalla peale keev vesi.
  5. riisu vajadusel vaht 
  6. Rösti kuival pannil kõrvitsaseemned
  7. Kui porgand on poolpehme, lisa kartul ning kõrvits
  8. Kuivata peekon majapidamispaberiga ning pane ahju küpsetuspaberile küpsema
  9. Lõika juust kuubikuteks.
  10. Kui köögiviljad on pehmed, kalla keeduvesi eraldi nõusse
  11. Lisa köögiviljadele juust ning surista saumikseriga püreeks.
  12. Vedelda puljongiga sobiva paksuseni.
  13. Maitsesta.

Perekonnalegend räägib järgmise loo.Käisime metsas seenel- marjul. Korvid saaki täis, asume koduteele. Ja järsku, keset metsa kasvavad kõrvitsad.
Ilusad suured kõrvitsad.
Isa annab oma ämbrid ema kätte. Ja võtab ühe kaenla alla ühe ja teise alla teise kõrvitsa.


Kõnnime.
Noorem õde paluma, ma olen nii väsinud, palun sülle.
Isa paneb ohates ühe kõrvitsa maha ja võtab asemele õe.
Kõnnime edasi.
Siis väsin ära mina. Ma enam ei jaksa, hädaldan, palun sülle.
Ja nii need kõrvitsad metsa jäidki...:)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Ma olen väga tänulik konstruktiivse kriitika ning kasulike õpetussõnade eest!