10 kõige populaasremat retsepti selles blogis

Popimad postitused: 1. Kuidas teha ise kohupiima Ma ei saa sulle kirja panna eesti toidu retsepte, kui sul pole kohupiima. Seega, teem...

reede, 10. märts 2017

Mulgipuder

Mulgipuder
Olgem ausad, Mulgimaad ajalooliselt kaua olnud pole. Pigem on see 19. sajandi PR projekt. Ja väga hea näide, kuidas globaliseerumine toimis juba toona. Ameerika kodusõda, millest tekkinud puuvillapuudus andis võimaluse teisel pool maakera linakasvatajatele.

Minu mulgipäritolu ema, kommenteeris seda toitu nii:
Kartuli-tangupuder on ju seatoit. Tol ajal (50-datel), oli siga väga väga tähtis. Meil oli tookord ka vasikas, kelle nimi oli Normi. Ema, miks ta nimi on Normi, küsisin ma. Sellepärast, et selle vasika kasvatame me kolhoosi jaoks.
Loomad olid tähtsamad, kui inimesed.  Kui siga sai kõhu täis, ja putru üle jäi, siis anti seda ka inimestele.

Mina mäletan oma lapsepõlvest, nii mõlema vanaema, kui ka tädi juurest suurt pada, kus keedeti kartuleid kanade ja sigade jaoks. Kartulid segati jahuga.
Rohkem ja täpsemalt saad selle roa ametlikust ajaloost lugeda siit

Aga nii ehk naa. See puder maitseb hästi ja sigadele seda enam ei jagu:)

Ma loodan, et oled lõpuks endale koju hankinud eeltöödeldud odrakruubid.
Kui mitte, siis muidugi, päev varem pane oder likku.


Kartuli ja tangu vahekord on maitseasi. 2-3 inimese jaoks võta näiteks
0,5 klaasi kruupe ja
4-5 kartulit

Pese leotatud tang sooja veega.
Kalla potti kuubikuteks lõigatud kartulid ja tangud. Maitsesta soolaga
Keeda tasasel tulel kaane all kuni tang on pehme- umbes 20-30 minutit.

Kurna üleliigne vesi ja vajadusel suru kahvli või pudrunuiaga kartul pudruks. Sellepärast vajadusel, et tegelikult on sul kartul ilmselt juba lödi.

Lisa mõnus lusikatäis võid ja pista nahka:)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Ma olen väga tänulik konstruktiivse kriitika ning kasulike õpetussõnade eest!