10 kõige populaasremat retsepti selles blogis

Popimad postitused: 1. Kuidas teha ise kohupiima Ma ei saa sulle kirja panna eesti toidu retsepte, kui sul pole kohupiima. Seega, teem...

esmaspäev, 19. september 2016

Mannavaht. Roosamanna

Mannavaht
Tuulepudruks nimetas mu mulgi-vanaema mannavahtu.
Õige ju ka- kõht tuult täis, täidab, aga ei toida:)

Mu lapse jaoks on see roosamanna st peab olema roosa mannavaht, kuna minu ema hellitab järelpõlve peamiselt jõhvikatest tehtud vahuga.
Minu jaoks on mannavaht magustoit, mida peab tellima sööklas- üheski kodus ei suudeta seda kloppida nii õhuliseks ja kergeks kui tööstusliku mikseriga...

Niisiis. Võta taas puhas pott. Antud kogusest saab 6-8 portsu. Kahe inimese jaoks võta kõike kolmandik.
Sega sinna sisse mahlast, veest ja suhkrust morss- mis peaks olema u 3 kraadi kangem-vängem, kui sa muidu jooksid. Kuniks kogemust pole, mõõda vedeliku kogus ära, on lihtsam mannat doseerida.
Kui soovid roosamannat, võta sõstra -või jõhvikamahla. Pildil olev hele vaht tekib õunamahlast.

1,5 liitri vedelikule kulub umbes 1,5- 1,75 dl mannat- mõõda manna tassi. Manna paisub erinevalt, seega hoia manna pakk käepärast.

Aja vedelik keema, vajadusel riisu vaht. Kui vedelik keeb, keera tuli vaikseks ning sirista pidevalt segades vedeliku sisse manna. Sega, sega sega. Kui näed, et jääb tükke sisse, siis suru need laiali. Sul peaks tekkima vedelama hapukoore paksune mass. Kui mannat tundub vähe olevat, siis sega veel pisut juurde. Pigem las jääb vedelam, kui liiga paks.


Lase mannal paisuda- saad aru selle järgi, et valgeid terakesi enam pole- manna muutub nö läbipaistvaks. See võtab maksimaalselt minuti. Ettevaatust, segu võib pritsida.

Nii. Nüüd tahab mannapuder natuke jahtuda. Kuna mina teen seda vaid külmadel- pimedatel õhtutel, siis viskan selle ivakeseks rõdule.












Ajal, kui mina olin laps. Käis nii, et kraanikausi põhja pandi punn ja lasti külma vett täis. Seal külmas vees potti hoides isa vahustas pudrumännaga vahtu seni, kuni lapsed olid rahul:).

Pudrumänd oli tegelikult pudrukuusk, sest isa vestis selle näärikuusest.



Tänapäeval on õnneks- mikser. Seega jahtunud (võib olla veel soe) segu kalla köögikombaini, puista pisut juurde vanillisuhkrut ja unusta ta sinna seniks mikserduma kuni kauss on kerget vahtu täis.
Nämm.











Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Ma olen väga tänulik konstruktiivse kriitika ning kasulike õpetussõnade eest!